Denne reklame for en religion, der med ordet "formentlig" eller "sandsynligvis" forsøger at overbevise verden om at Gud ikke findes, klistres på busser, skilte og bygninger i England1:
“ | En britisk organisation har lanceret en kampagne, der skal sprede det ateistiske budskab via busreklamer. At gud er død, er næppe nogen nyhed. Alligevel har en britisk organisation lanceret en ateistisk reklamekampagne med ordlyden: »Der findes sandsynligvis ingen gud. Hold op med at bekymre dig og nyd dit liv«...»Kampagnen har et sjovt og muntert budskab, men den har også en seriøs pointe: ateister vil have et sekulært samfund, vi vil have sekulære skoler og en sekulær regering,« | ” |
"At gud er død er næppe nogen nyhed", er lige så sandt, som at Gud lever. Denne kampagne er lige så svag i angrebet mod Gud, som evolutionen er imod skaberværket. Man er nødt til at være højtuddannet og ædt op af denne verdens visdom, for at kunne tage ateismens budskab alvorligt. Hvorfor ikke gå hele vejen og stå ved sit budskab, og sige at der med sikkerhed ikke er nogen Gud? Det er umuligt at lukke al fornuft ude, og påstå at et værk (produkt) så uendeligt komplekst som denne klode med liv, ikke har nogen skaber (producent). Men, måske med lidt ekstra studiegæld, kan det muliggøres at tro på at alle klistermærkerne i denne kampagne er formet i havet, og kravlet op på busser, bygninger og skilte, uden nogen intelligent indgriben.
1 "Atheist Campain"
Kilde: www.metroxpress.dk