“ | Et hold klimaambassadører skal lære børn i de københavnske skoler om klimarigtig adfærd, fremgår det af kommunens klimaplan. Målet er, at børnene herefter skal hjælpe kommunen med at få deres forældre til at optræde mere klimarigtigt...Af Københavns Kommunes klimaplan fremgår det, at "det er helt afgørende at inddrage børn og unge i klimaindsatsen": "På kort sigt, fordi børn er vigtige ambassadører, når det gælder påvirkning af vaner og adfærd i deres familier. På længere sigt, fordi den bæredygtige dannelse bliver omsat i en permanent klimarigtig adfærd i hverdagen," lyder målsætningen..."Målet er at følge op på det børneklimatopmøde1, som blev afholdt i december, ved at uddanne en række unge mennesker som klimaambassadører. Klimaambassadørerne skal være en slags børneeksperter, som kan formidle hele den her problemstilling til deres kammerater og sætte aktiviteter i gang, skabe bevidsthed om klimaet stille krav til skoleledelserne o.s.v." Fordi børnene skal fremme klimasagen i deres familier? "Ja, det er jo også det. De vil sikkert udøve en eller anden påvirkning af deres familier og deres omgivelser uden for skolen. De ting, de lærer i skolen, tager de jo med hjem." Synes du ikke, det lyder som noget, der kunne være taget ud af en fremtidsdystopi, eller som noget der kunne være foregået i DDR? Når man sådan tager fat om familiens svageste led og forsøger at holdningspåvirke hele familien via det? "Det er har vi heller ingen ambitioner om. Vi har ikke gjort os tanker om, hvordan børnene forvalter den viden, de får i skolen, uden for skolens rammer. Det er ikke noget, vi har arbejdet specielt med." Det er ellers det, der står i klimaplanen på side 78 nederst. ´På kort sigt, fordi børn er vigtige ambassadører, når det gælder påvirkning af vaner og adfærd i deres familier,´ kan man læse. "Vi tager fat i børnene, fordi vi skal give dem undervisning om klimaudfordringen, men det er klart, at de også vil kunne påvirke deres families forbrug. Det er en virkning, som kommer indirekte. Alle mennesker, som lærer noget, vil selvfølgelig kunne påvirke deres omgivelser på forskellig vis, men det er ikke det primære, vi vil arbejde med i 2010." Det er ikke desto mindre det, I skriver, at I vil: At målet er at få børnene til at påvirke deres familier. "Det kunne man godt forestille sig, at de vil gøre." Og det vækker slet ingen dystre tanker hos dig om totalitære regimer, hvor man bruger den slags metoder? "Nej, det gør det da ikke. Jeg ved jo godt som lærer og pædagog, at alt, som mennesker lærer, vil de på en eller anden måde bruge i deres liv senere hen. Det gælder også børnene, og det er der ikke noget mærkeligt i. Der er heller ingen DDR-metoder i det, overhovedet. | ” |
Hvis et firma havde ansat en person, som var lige så dårlig til sit arbejde, som Per Quaade, afdelingsleder ved Københavns Kommunes børne- og ungdomsforvaltning, her er til at forstå og forklare hvad han er i gang med, så var en sådan person blevet fyret på stedet.
Målsætningen er at inddrage (dvs. hjernevakse) børn, så de ændrer familiens vaner og deres forbrug. De skal sætte krav til skolekammerater, og sætte aktiviteter i gang. Planen er klar. Men samtidig påstår han at de ikke har tænkt over hvordan børnene forvalter deres viden (dvs. tro), uden for skolen - men han forklarer i detaljer at de skal påvirke sine omgivelser - og det har intet med DDR-metoder at gøre...
Det har det ikke desto mindre, og Quaade's egen beskrivelse af kommunens forventning, efterlader intet til debat. Den nutidige DDR-metode leder vore børn ind i en tro på et falskt moder-jord evangelium, hvor mennesket både er synderen og frelseren. På trods af alt der er kommet frem den sidste tid - climate gate med de afslørende e-mails2, slettede klimadata Al Gores tilsigtede løgne, deriblandt løgnen om hockeystav grafen og isbjørnenes uddøende og meget mere, så vil kommunen fortsætte med løgnen, og hjernevaske vore børn til at tro på synden mod Moder Gaia. Det er forræderi!
Kilde: www.180grader.dk