Dæmoner er de faldne engle, som gik sammen med den faldne kerub, som Bibelen kalder Satan og Djævelen. Han er nævnt som Guds modstander og er en løgner, oprører og morder.
Børnene lærer gennem spillene at tro, at disse djævle er deres tjenere og vil hjælpe dem til at bekæmpe deres fjender. Og at de små figurer (pocket monsters) i Pokemon kan udvikle sig til magtfulde uhyrer, som magter alle situationer. Og at de selv kan komme i besiddelse af disse kræfter gennem monstrene. Det er Satans efterlignende måde at imitere Guds kraft på.
Børn møder i disse spil udfordring til at blive ”mestre”, så de kan beherske monstrene og bruge de vundne kræfter til egne formål.
Det er ikke blot et spil, men der er en åndelig virkelighed lagt ned i Pokemon, Harry Potter m. fl. Og Satan står bag de kræfter, der udfoldes i spillene. Men alt begynder i det små, så ingen bliver forfærdede over, hvad der ligger i disse djævelske spil.
Baggrunden for dæmonerne i den onde verden er en falden engel, Satan (i engelske Bibler kaldt for Lucifer, lysbærer), der var den øverste blandt Guds engle men hovmodede sig og gjorde oprør mod Gud (Se Es 14:12-14 og Ez 28:12-16) Det var ikke blot de faldne engle, der gik i ledtog med denne kerub (Satan), også mange mennesker har gennem tiderne gået i hans tjeneste og får kraft fra ham til bla både at udføre undere og komme med forførende løgnelære Og vi læser, at Satan kan skabe sig selv om til en lysets engel, så folk får tillid til ham og åbner sig for ham I 2. Kor 11:14-15 står: ”Det er ikke noget at undre sig over, for Satan selv skaber sig jo om til en lysets engel! Da er det ikke noget stort, om også hans tjenere omskaber sig til retfærdigheds tjenere”
Og vi læser i 1. Pet 5:8 : ”Vær ædru, våg! Jeres modstander, Djævelen, går omkring som en brølende løve og søger nogen, han kan opsluge”
Mange er endog blevet bedraget til at tro, at Jesus Kristus har besøgt dem og talt med dem, medens det var Satan eller en af hans dæmoner i forklædt form. Og det er klart, at sådanne bliver vildledt til større og større bedrag.
Lucifer og hans engle er besejrede af Jesus Vi læser i Kol 2:15 : ”Han (Jesus) afvæbnede magterne og myndighederne og stillede dem åbenlyst til skue, da han viste sig som sejrherre over dem på korset” Dommen over disse magter er afsagt, men indtil denne tidsalder slutter ved Jesu synlige genkomst, færdes de frit og kan opsluge dem, der ikke er ifølge med Jesus De omtalte spil er farlige, fordi de får børn til at åbne sig for okkulte kræfter Og har disse magter først fået lov at komme indenfor, bliver de der fortsat, når børnene vokser til
Hinduer får tegnet en plet på panden, og samme plet findes i stort tal på okkult legetøj og spil, hvor børnene lærer om skjulte kræfter, reincarnation, sindskontrol, astral rejser, at lægge trolddom på nogen, at tro på afguder, tro på udvikling, på mesmerisme, hypnose, krystaller, magnetiske sten og transcendental meditation. Det er blot nogle af de ting, der findes i Pokemon, Harry Potter med flere. Alt sammen noget, Gud strengt har forbudt.
Satan og hans dæmoner kan ikke komme ind i din bevidsthed uden du, måske ubevidst, giver lov til det. Og denne lov giver du, dersom du indbyder ham til det via okkulte ting som for eks disse spil.
Satan giver gerne ukendte kræfter til dem, der vil følge ham. Jeg citerer fra Ap.p. 19:13-16: ”Men også nogle af de jødiske åndemanere, som fór omkring, prøvede at nævne Herren Jesu navn over dem, som var besat af onde ånder, idet de sagde: ”Jeg byder dig ved den Jesus, som Paulus forkynder!” Det var syv sønner af Skevas, en jødisk ypperstepræst, som gjorde dette. Men den onde ånd svarede dem: ”Jesus kender jeg, og Paulus ved jeg om, men I, hvem er I?” Og manden, som den onde ånd var i, fór løs på dem og overmandede dem, så de måtte flygte nøgne og såret ud af huset.”
Det er blot ét eksempel på de kræfter, Satan giver til dem, der går i hans tjeneste. Pokemon og Harry Potter er en trussel mod vort samfund, fordi de ikke blot får indpas i børnene men også i hele hjemmet, endog i mange hjem, hvor forældrene er kristne. Måske er sådanne religiøse med et skin af kristendom men uden at være renset ved troen på Jesu Kristi blod og derfor ikke i stand til at skelne mellem ondt og godt og åbner derfor hjemmet for dæmoners lærdomme.
Vi læser i Apg 16:16-19 om en pige, der havde en ”spådomsånd og skaffede sin herre stor fortjeneste derved” Men Paulus fyldtes af Helligånden og befalede dæmonerne at forlade den unge pige Hun var en god forretning for sin ejer, ligesom Pokemon og Harry Potter i dag er en god forretning for forfattere og forlag Paulus og Silas blev fanget og ført for retten, hvorefter de blev slået og kastet i fængsel, hvor de sang lovsange til Guds ære Da sendte Gud et jordskælv og satte de to fanger fri Og fangevogteren og hans familie blev frelst, og der kunne begyndes en menighed i Filippi Hvilken skøn beretning om, at Gud belønner dem, der går imod det dæmoniske
Gud belønner også i dag dem, der går imod det okkulte, og bevarer deres tanker og tro frisk i en tid med ondskab, bedrag og okkult aktivitet, hvor børn gennem spil læres op til at tro, at de kan blive mestre i den okkulte verden. Det var stolthed, der drev Satan til hans oprør mod Gud, hvorefter han kastedes ud af Himlen. Han ville være lig Gud og krævede ære for sig selv. Og Pokemon tilhængerne ærer ham og tager imod hans løgne.
Børnene skal hele tiden have de nyeste monsters for ikke at lide nederlag i den åndelige strid, som de hele tiden spiller med i. Hvert barn tror, det ejer en vis mængde kraft, alt efter hvor mange monsters de har. Mange af disse kan udvikle sig til et højere niveau, hvorved de får større kraft og kan udvikle nye teknikker, der giver ejeren af disse uhyrer endnu større magt.
Vi vil se på nogle af disse pocket monsters:
Omanyte – Pokemon laboratoriet måtte clone dette monster med helix fossil. Og det får navnet Omaster.
Meowth – Dette monster udvikles i persisk stil og får til sidst en hinduistisk identifikationsmærke på panden.
Poliwag kan udvikle sig til en overordnet magt og bruge mentale teknikker. Hvorved dens magt forøges både til at angribe og ødelægge.
Mankey – Dette monster bruger visse former for ond kampsport og kan udvikles og har et uforudsigeligt temperament.
Drowzee – Dette monster vil bruge dets evner til at få andre Pokemon monsters til at falde i søvn, og kan udvikle hypnose og få byttet til at falde i søvn. I sin hånd holder monstret et pendul, der bruges under hypnosen.
Disse beskrivelser er hentet fra:
www.pokemon.com/pokedex.html.
Og anvisning på at øge Pokemon kræfterne kan læres ved at læse www.pokemon.com.
Pokemon er døren til andre spil, hvorved sataniske og trolddom automatisk bliver en del af hverdagen. Har du ansvar for et barn, hold det da borte fra disse spil.
* * * * *
Det efterfølgende er et indslag, som har været vist i norske medier:
POKEMON KONSPIRASJONEN
Tekst: Åsgeir Johansen
Tester myndighetene ut nye våpen på en uskyldig, intetanende befolkning. Mange mener det, og de mener å ha fått en bekreftelse på dette da over 500 japanske barn ble sendt til sykehus etter å ha sett en episode av ”Pokemon”-tegnefilmene.
Dette opptrinnet fant sted i Japan i 1997. De fleste som har blitt kjørt på sykehys etter denne datoen er nok foreldre som har fått kredittkortregninga etter at de har vært på handletur med sin Pokemonfrelste minstemann.
Pikachu Den som sendte alle barna på sykehus var det mest populære pokemon av dem alle: Pikachu. Bakgrunnen var at Pikachus øyne lyste med en strobe-liknende effekt, noe som, ifølge leger, utøste et ”lysfølsomt epilektisk anfall.” Ved slike anfall, som kan forårsakes av strobe-lys, stimulerer lyset nerveceller som igjen får utslag i anfall, pustebesvær, synsforstyrrelser, kvalme samt andre symptomer. Det er ikke bare japanime-serier som forårsaker slike anfall. Sykehus over hele verden kan rapportere om liknende tilfeller etter en overdose TV-spill. Dette har fått sin konsekvens at de aller fleste spillekonsoller nå har blitt utstyrt med en advarsel mot å spille TV-spill over lengre tid. Mange konspirasjonsteoretikere mener nå at denne hendelsen var et eksperiment utført av myndighetene for å teste ut nye våpensystemer designet for å uskadeliggjøre fienden, snarere enn å drepe ham.
MK-Ultra Hollywood har også lekt seg med lysfølsomme epilektiske anfall. I en av Mel Gibsons mindre minneverdige roller som taxisjåfør ”Sammensvergelsen” (”Conspiracy theory”) spilte man på en av de eldste konspirasjons-teoriene i boken, MK-Ultra. MK-Ultra var, visstnok, betegnelsen på et topp-hemmelig program som skulle utvikle metoder for tankekontroll. En av de mest sagnomsuste metodene er det som i dag er kjent som ”Manchurian Candidate.”Dette er mennesker som kan leve vanlige liv i mange år, men som ved hjelp av hjernevasking har blitt programmert til å lystre ordre og utføre mer eller mindre programmerte aktiviteter når de får oppgitt et kodeord. Amerikanerne fikk visstnok ideen fra kineserne under Korea-krigen, derav navnet. I ”Sammensvergelsen” framkalte strobe-lys og lys fra utrykningskjøretøyer flashbacks hos Mel Gibsons ulykksalige drosesjåfør, som selv var en Manchurian Candidate (drosjesjåføren, ikke Mel Gibson).
”Jeg er jøde” Ikke bare japanerne frykter for sin egen sikkerhet rundt pokemonene. Myndigheter i arabiske land har nemlig begynt å lete etter en dypere mening ved fenomenet som lokker barn vekk fra den rette tro. For disse landene er Pokemon en del av en sionsistisk konspirasjon. – Det er bevist at denne leken er en del av en jødisk plan til å ødelegge barnas sinn. Det leder til blasfemisk tenkning og rører ved våre moralverdier og er derfor ekstremt farlig for vår ungdom, sier sjeik Abdel Monem abu Zent, et tidligere parlamentsmedlem i Jordan. Ansatte ved japanske ambassader rundt omkring i de arabiske land har vært nødt til å svare på om det ikke er slik at ”pokemon” faktisk betyr ”jeg er jøde” på japansk. For de uinnvidde er navnet Pokemon en forkortelse for ”Pocket Monster.” Pokemon var opprinnelig et dataspill på Gameboy-konsollen, og navnet er da følgelig et ordspill som spiller på hvordan du kan ta spillet med deg: i lommen.
Farlige Pokémon
Amerikansk politi betrakter Pokémon-kortene som «Amerikas farligste hobby».
Av OLIVER ORSKAUG Mandag 17. april 2000 13:31
Stadig flere barn begår kriminalitet som kan knyttes direkte til Pokémon-hysteriet. Nylig ble seks barn pågrepet av politiet i Philadelphia for Pokémon-relatert kriminalitet, ifølge BBC Online. Flere barn har også vist en svært aggressiv holdning for å sikre seg de over 100 kortene i samleserien.
Foreldre lider
Det er ikke bare barn som føler samle-presset, også foreldre. De må ofte punge ut for kortene for at barna ikke skal bli fryst ut av de andre elevene. Mange av foreldrene har rett og slett ikke råd, men gjør det likevel av hensyn til barna sine. Gruppepresset er enormt, og mange av de barna som ikke får penger hjemmefra ender med å stjele penger fra foreldre, slektninger eller andre barn på samme alder.
Pokémon hadde påskepremiere på norske kinoer og samlehysteriet er i ferd med å ta av også her hjemme.
Bannlyst av lærere
Britiske lærere er lut lei Pokémon-hysteriet og alle de kommersielle produktene som kommer i kjølvannet av filmen. Flere skoler har nå innført Pokémon-forbud.
Det er spesielt de populære kortene som forbys på flere britiske skoler. Unger samler, bytter, noen selger mens andre spiller med kortene som innsats. All lek med kortene tar så mye av elevenes tid og oppmerksomhet at lærere har satt ned foten for godt. I tillegg skaper kortene mye vondt blod mellom elevene, som kjemper om å få tak i de mest sjeldne utgavene.
Dyr hobby
Kortene fører også til et klasseskille mellom elevene. Noen elever har nemlig mer penger enn andre, og kortene er dyre å kjøpe for ungdommer uten inntekt. I Storbritannia koster en pakke med 11 kort omtrent 30 norske kroner. Men lærere rapporterer om svartebørssalg i skolegården der prisene for ett enkelt kort er kommet opp i 400 kroner. På internett er prisene enda høyere. I følge BBC Online er det registrert priser i overkant av 4000 kroner.
Og jeg bringer endnu et indslag om det farlige ved at beskæftige sig med Pokemon LSD på Pokémon-kort? Finsk politi leter etter Pokémon-kort preparert med LSD.
Av JORUNN GRAN
Mandag 22. mai 2000
Politiet i Østre Helsingfors leter etter Pokémon-kort med det narkotiske stoffet LSD, etter å ha fått tips om dette blant annet fra bekymrede foreldre, melder finsk tekst-tv YLE.
Politiet har tidligere hørt om liknende tilfeller, og det er mulig at kortene finnes omkring i skolene i andre deler av den finske hovedstaden.
Finsk politi beslagla i 1994 2000 LSD-preparerte papirbiter, og den gangen ble stoffet solgt til lavpris.
Her i landet løper småbarn kioskimellom for å kapre flest mulig av de ettertraktede Pokémon-kortene.
* * * * *
Jeg bringer en artikel fra DET NYE DIALOGCENTER idet der ikke kan advares kraftigt nok mod dette legetøj fra Djævelen.
af Anne-Marie B. Hansen
Er Pokémonspillet affødt af en gammel japansk religion?
Det japanske firma Nintendo har skabt en forretningsmæssig succes med Pocket Monster spillet, der i dag er kendt under navnet Pokémon.
Ikke nok med at Pokémon er et Game Boy computerspil, det bliver samtidig lanceret som tegnefilm, spillekort, biograffilm, tøj, ja, alt hvad et lille barnehjerte kan begære.
Nintendo er sågar i gang med at udvikle en ny variant af tamagothier. En del lærere og forældre erindrer disse ret irriterende elektroniske kæledyr, som konstant skulle have sin ejers opmærksomhed og derfor blev bragt med af børnene overalt. Tamagothierne var en stor dille for et par år tilbage. De nye tamagothier bliver mere avancerede end de tidligere små nøgleringe. Børnene kan tale til dem, trøste dem og skælde dem ud, hvis de skal disciplineres.
Ikke nok med at der udbydes alle mulige slags Pokémon-varer. Der er en hel Pokémon-verden, der kan udforske på internettet. Her udveksler børn koder, idéer og informationer omkring nye eller gamle Pokémon-kort, og hvor de kan anskaffes. Der bliver handlet Pokémon-kort til ekstremt høje priser. Den ekstreme markedsføring, som ligger gemt i tegnefilmene og biograffilmene, har påvirket mange børn til at købe dette produkt. På verdensplan er der snart er blevet solgt milliarder af spillekort og tilbehør. Det giver stof til eftertanke. Spørgsmålet er dog, om det kun er på det psykologiske plan, at børn bliver besatte af Pokémon-monstrene, eller om der ligger der skjulte religiøse kræfter bag?
Hvorfor afhængighed?
Medierne fortæller om de ekstreme metoder, nogle børn har brugt for at få fat i de spillekort, de manglede. Det er foruroligende, at børn bruger magt og vold for at få fat i et ønsket legetøj. Ikke fordi det aldrig er sket før - børn har altid haft periodiske samlermanier på den ene eller anden måde - men det er yderst sjældent, at manien udvikler sig til at blive så statusgivende som Pokémon-kortene.
For at kunne forstå, hvorfor børnene bliver så påvirket og nærmest afhængige af kortene, må man se på, hvordan de iøvrigt lever, og hvad de ellers laver i deres fritid.
I dag er det desværre sådan, at der årligt er omkring 400 børn, som bliver indlagt på grund af stress. Det er skræmmende at tænke på, at forældre har så dårlig tid til deres egne børn. Og når der endelig er ferie, har forældrene ofte så dårlig samvittighed, at de (uvidende om konsekvenserne) slæber deres børn rundt til alle mulige forlystelse uden at tænke over, om børnene egentlig har lyst. Børn er i dag ofte overladt til sig selv i længere tid. De bruger ofte nu tiden på at spille og surfe på internettet.
Man skal dog ikke tro, at Pokémonspillet kun appellerer til børn. Forældrene deltager ofte i den tro, at spillet er lærerigt, eftersom det både er et adventure- og strategispil. Da det samtidig gør det nødvendigt for børnene at være sociale - ellers kan de jo ikke udveksle Pokémonkort - kan spillet ikke være andet end godt for børnene. Det gør dem i det mindste ikke til asociale enspændere, som de ellers let bliver af andre computerspil.
Erstatning for opmærksomhed
Det er der ikke noget galt i at tro. Men da Pokémon er et verdensomspændende spil, der lover børnene magt og status, kan det få drastiske følger, hvis forældre ikke er opmærksomme nok på deres børns ve og vel.
Oftest komme de mest voldelige børn fra familier, som af den ene eller anden årsag ikke giver dem opmærksomhed nok, og som ikke er åbne overfor børnene. Derfor vil børnene prøve at kompensere for den manglende omsorg. Og hvad er bedre erstatning for fars og mors omsorg end høj status hos klassekammeraterne?
Desværre er mange børn idag materielt forkælet, fordi forældrene ikke har tid til at give den kærlighed, de har behov for. Og fordi forældrene efter en lang arbejdsdag ikke har overskud, siger de bare ja til alt, hvad børnene gerne vil have.
Da Pokémon-spillene lokker med håbet om status for den, der bliver Pokémon-mester, er der ikke noget at sige til, at børnene går hen og bliver afhængige.
Spillet legalisere faktisk vold gennem sine forudsætninger:
- Du får status ved at blive Pokémon-mester.
- Når du bliver Pokémon-mester, får du overnaturlige kræfter.
- Men, du skal blive ved med at samle Pokémonkort.
- Du bliver nødt til at fange alle Pokémons.
Negativ tone
Samtidig lærer børnene på internet-siderne og igennem tegnefilmene, at det ikke gør noget, at man snyder eller bruger vold. Pokémonverdenen på internettet virker meget realistisk på børnene, og det sprog, der bliver brugt, er meget manipulerende, så børnene nærmest bliver påvirket til at tro, at dette legetøj er det eneste rigtige. Der står skrevet mange steder, at hvis du altid har Pokémons på dig, vil du altid være parat til kamp.
Der er også et vist æresbegreb omkring disse kort, da det er svært at få fat i alle figurerne, og derfor følger der selvfølgelig ære med, når det endelig er lykkedes at fange en ny Pokémon. Derefter er det dit eget ansvar at træne det lille monster, så det udvikler endnu stærkere kræfter.
Tonen i Pokémon-tegnefilmen er meget negativ. Hvis hovedpersonen ikke klarer en kamp, eller hvis han bliver glad for at have fanget en ny Pokémon, bliver han straks nedgjort eller bitter på sig selv. Han siger til sig selv, at han er alt for svag, og nu må han virkelig tage sig sammen, hvis han skal blive til noget. Ellers forbliver han det nul, han i forvejen føler, han er. Og når han har fanget et nyt monster, får han ikke at vide, at han er dygtig. Næh, han får at vide, at det ikke er godt nok, og at han bliver nødt til at fange flere og træne dem, hvis han skal gøre sig forhåbninger om at blive mester. Desuden slås han også med voksne, hvilket er oprørende og respektløst. Det lærer jo børnepublikummet at modsætte sig de voksne kraftigere, end de ellers vil gøre.
Fantasi og virkelighed
Faren ved Pokémon ligger i det faktum, at det ikke er børnene selv som har udviklet denne fantasi. Det gør det vanskeligere for dem at skelne imellem fantasi og virkelighed, end hvis de selv havde været med til at fremstille fantasien. Børn er mere tilbøjelige til at tro på, at Pokémonverdenen er virkelig, især med den massive markedsføring der ligger bag. Børn, som selv udtænker ideer til hvad de skal lege, har ikke svært ved at komme ud af legen igen. Den ville jo være skabt af dem selv, og derfor er lettere for dem at se, det ikke har noget med den virkelige verden at gøre.
Men det er ikke kun børn, som bliver fanatiske omkring Pokémonspillene. Forældrene er desværre tilbøjelige til at gøre børnene opmærksomme på, at de skal blive kede af det, hvis de har tre eller fire ens Pokémon. Jeg har talt med forskellige forældre, som har fortalt mig, at de har oplevet voksne tale således til deres børn. Forældrene påvirker derved børnene negativt - for hvad nu hvis den lille dreng eller pige var glad nok for de tre ens Pokémon?
Børn kan på længere sigt blive fanatiske og afhængige af spillet, netop på grund af det tilbud om styrke og selvtillid, som de bliver lovet gennem den umiddelbart uskyldige leg. Især da de på de såkaldte Pokémon-centre på internettet får yderligere adgang til koncepterne Magic cards og The Gathering. Disse spil har der også været meget røre om, da der er nyreligiøse toner i dem.
* * * * *
Som vi har set har Harry Potter bøger og film i forfærdende grad fyldt verden med okkultisme. Derved er det okkulte og spådomsagtige blevet en livsstil for mange børn. Men det kommer fra helvede, og mange rives med på vejen dertil ved at læse og se Potter produkterne, som lærer børn og unge at bruge narko i alle former og at bruge kraft fra planten wormvood, der ligesom thuja indeholder et stof, der er forbudt i mange lande. (Se bogen Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, pp. 286-287.)
Ingen forældre burde give deres børn lov at beskæftige sig med sådanne produkter, thi det er at tillade dem at slå ind på den direkte vej til helvede.
Potter produkterne lærer om astrologi og reincarnation, så børnene ser det som en realitet, at selvfølgelig skal de genfødes til et liv efter dette, hvor de fortsætter på et eller andet niveau (The Prisoner of Azkaban, p 247) Dette tilsidesætter Bibelens: “Støvet vender tilbage til jorden, hvor det var, og livsånden vender tilbage til Gud, som gav den” Præd 12:7
Potter produkterne passer godt ind i Djævelens plan for at ødelægge og føre løgnen ind i menneskenes sind. (Se: The Prisoner of Azkaban, pp. 427-428.) Og Potter produkterne lærer om trolddom og heksekunst, så også denne del bliver naturlig for de børn og unge, der beskæftiger sig med disse produkter. (Se: The Sorcer’s Stone, p. 302.)
Potter produkterne findes på over 30 forskellige sprog. Derved banes vej for den nye New Age kristus. Og ligeså for den nye verdensorden og en verdensomspændende invasion af dæmoner. Vi vil snart komme til at opleve en ungdom der har taget det okkulte til sig som livsstil og være modne til at følge antikrist i alt hvad han gør. Navnet Harry Potter kender mange børn, medens navnet Jesus kastes i grams som gammeldags, der ingen brug er for mere.
”Ånden siger udtrykkeligt, at i de sidste tider skal nogle falde fra troen, fordi de lytter til vildledende ånder og dæmoners lærdomme” 1. Tim 4:1 Vær med til at oplyse og advare mod at lade sig indfange i dette bedrag
”Husk derfor, hvorledes du tog imod ordet og hørte det; hold fast ved det, og omvend dig!” Åb 3:3 ”Den, der sejrer, skal klædes i hvide klæder, og jeg vil aldrig slette hans navn af livets bog men vedkende mig hans navn over for min fader og hans engle” V 5