Vassula Ryden: "Guds hemmelige agent"

Lagt på d. 04/06-11



Nu har skøgekirken på Drejervej i København, Kulturkirken, igen inviteret den demonkontrollerede mystiker Vassula Ryden, der som alle andre okkulte budbringere, får beskeder fra engle.

Miraklet begyndte med en indkøbsliste i 1985. Vassula Ryden skulle ud at handle, da hun pludselig fornemmede et særligt nærvær, et kald, der bød hende at skrive de ord ned, som blev sendt til hende.

"Jeg er din skytsengel, og mit navn er Daniel," noterede den dengang 43-årige husmor og diplomatfrue med en håndskrift meget anderledes end sin egen.

Linjerne blev begyndelsen på en endnu ikke afsluttet korrespondance. Først mellem Vassula Rydén og skytsenglen Daniel, der introducerede hende til Gud og kristendommen. Senere og nu direkte med Gud.


Lige præcis sådanne hændelser advarer Gud os imod i sit Ord, i en passage der er ganske citeret af vægtere, men meget lidt hørt af folket, som siger: "Men om så vi selv eller en engel fra Himmelen forkyndte jer evangeliet i strid med det, vi har forkyndt jer - forbandet være han!" (Gal. 1:8). Det er sagt til menigheden i Galatien fordi de havde ladet sig drage ind i lovtrældom igen. Vassula kommer også med et andet budskab, der håner Jesus som en lallende og ynkelig person, der lider endnu den dag i dag. Ganske almindeligt budskab fra dæmoners læber. Det er moderkirkens pendant til lovtrældom, at vi skal lide for at blive rene, og har vi ikke lidt nok i denne verden, venter skærsilden der skal forpurre os, indtil vi er rene. Med andre Ord - Jesus er ikke Kristus.

Jeg skrev for år tilbage om Vassula, og hendes danske promoter Niels Christian Hvidt, efter jeg havde været til foredrag med Hvidt. "Jesus" har f.eks. fortalt Vassula at

Min datter, dine lidelser vil være Mine, og Mine Lidelser vil være dine. Du vil komme til at dele alt, hvad Jeg har, ja, endog Mine Lidelser. Jeg vil være dig nær og trøste dig, når du trænger til Mig, men til gengæld ønsker Jeg også blive trøstet, når Jeg lider... Jeg er din Frelser, den, som helbreder dig, din Fader, din Ægtefælle...Min smerte er stor. Mine lidelser er mange. Vil du ikke hjælpe Mig, Jeg, som døde for dig? Jeg er naglet til Mit Kors og kan ikke komme til dig. Så kom... Vassula, Jeg, Jesus lider, og du så tydeligt Mit Kors og Mig på det. Jeg vil, at du skal føle Korsets smerter. Lid med Mig, Min datter…Jeg har velsignet dig, Jeg har givet dig næring, så nu, hvor Jeg har udvalgt dig, vil Jeg forvente af dig, at du trøster Mig1


Vassula er en kvinde der selv erkender, at hun ikke kendte noget til hverken kirken eller Bibelen da dæmoneriet startede. Hun var:

Ganske vist ikke modstander af troen, men heller ikke interesseret i den. Uden erfaring med at gå i kirke eller læse i Bibelen.


Besat af tidsånden (Antikrists ånd, 1. Joh. 4:3), der i dag drager mennesket ind i naturtilbedelse, siger Vassula:

Når vi afviser Gud og er ligeglade, provokerer vi naturen og skaberværket...Gud er skuffet over vores ligegyldighed og ked af den måde, vi behandler Jorden på


Besat af tidsånden, der samler verden i én stor åndelig swingerklub, siger Vassula at det handler om at:

samle den kristne kirke. Katolikker, protestanter og ortodokse bør inspirere og hjælpe hinanden frem for det modsatte


At lederne af Pinsekirken i Kulturcentret ikke ser, at Vassula er en ulv, som de for fårenes skyld skal afvise ved døren, viser at Pinsekirkens ledere er spædbørn i dømmekraft og fuldvoksne i ondskab - direkte modsat af hvad Paulus selvfølgelig tilskynder: "Brødre, vær ikke børn i dømmekraft; nej, vær spædbørn i ondskab, men fuldvoksne i dømmekraft!" (1. Kor. 14:20). Ved deres indbydelse til Vassula godkender de Satans tilstedeværelse i menigheden.

Gud advarer om præcis sådanne mennesker som Vassula: "jeg formaner jer, brødre! til at holde øje med dem, som volder splittelserne og fører mennesker til fald ved at afvige fra den lære, I modtog; hold jer borte fra dem!" (Rom. 16:17).

Kulturkirken beviser sig selv at være af Laodikea menigheden, som Jesus udspyr af sin mund, en menighed som Jesus ikke er en del af (Åb. 3:20). Jesus tilskynder folket i den menighed til at vende om til Ham. Det er endnu en påmindelse om, at enhver gudfrygtig menighed ligeledes skal holde sig fra Frikirkenet2, der ligeledes er en sammenslutning der befordre samarbejde som de dæmoniske kræfter gør det igennem Vassula.

1 Læs meget mere i artiklen Foredrag ved Niels Christian Hvidt.

2 Læs evt. Frikirkenet, et samarbejde om frafald
Kilde: www.kristeligt-dagblad.dk


Debat: Vassula Ryden: "Guds hemmelige agent"

Skriv kommentar

Navn*
E-mail* (vises ikke)
Kommentar*

Relaterede nyhedsblogs

Dæmoneri [10]; Endetidens frafald [28]; Falsk religion [81]; Kristendom [61];

Flere nyhedsblogs fra 2011